Search Engine Optimization

SEO

SEO este ramura de Marketing Digital care se ocupa cu imbunatatirea pozitiei paginilor web in rezultatele organice (nesponsorizate) ale motoarelor de cautare. În acest ghid vom vedea în detaliu ce este și cum funcționează.

SEO

explicat

unui copil

Când căutăm ceva pe motoarele de căutare, ne așteptăm să găsim mai întâi cele mai bune rezultate, adică cele mai relevante pentru căutarea noastră. De exemplu, dacă caut „hotel de 3 stele în Iasi”, nu vreau să găsesc site-ul unei pensiuni în Suceava. Și vreau să găsesc și multe informații despre acel hotel, cum ar fi camerele, cât costă, unde este etc. SEO înseamnă deci în primul rând a scrie conținut bogat și relevant cu cuvintele cu care vrem să fim găsiți.
Link-urile sunt „drumurile” web-ului, adică căile pe care le folosim pentru a trece de la un site la altul. Un site cu multe link-uri care duc la el este ca o intersecție foarte aglomerată, prin urmare foarte important. Și – la fel ca în orașe – cu cât site-ul care trimite către noi este mai important și similar cu al nostru ca conținut, cu atât drumul care duce la noi va fi mai confortabil. Din acest motiv, a face SEO înseamnă și a încerca să obții un număr bun de link-uri de pe site-uri cât mai relevante.

SEO este ansamblul...

de strategii și practici care vizează creșterea vizibilității unui site web prin îmbunătățirea poziției acestuia în clasamentele motoarelor de căutare.
Deoarece Google este cel mai folosit motor de căutare din lume, majoritatea activităților SEO se referă la studiul algoritmului Google și al actualizărilor periodice ale acestuia, precum și acțiunile aferente pentru a face site-urile mai „bine venit” la acest algoritm.

Cum functioneaza Google

Pentru a practica orice activitate SEO este in primul rand necesar sa intelegi cum functioneaza un motor de cautare. Un motor de căutare(Google apre exemplu) funcționează în principal (în rezumat) în următoarele moduri și în următoarea ordine:
analiza câmpului de acțiune (crawling) prin utilizarea roboților;
indexarea materialului obtinut;
ordonarea (clasamentul);
răspuns la solicitările utilizatorilor (SERP).

Instrumente SEO

Există multe instrumente gratuite (SEO tools) sau cu plata care pot face viața SEO mai ușoară, oferind o serie de date utile pentru diferitele faze ale procesului de optimizare, precum analiza backlink-urilor, alegerea cuvintelor cheie, analiza de poziționare a concurentei, teste de viteză a serverului sau rapoarte de eroare de accesare cu crawlere.

Activitatea SEO

Activitatea seo include mai multe faze atât de tip analitic/strategic, cât și operațional. O abordare originală pentru a descrie principalii dintre acești factori a fost dezvoltată de Search Engine Land, o revistă americană bine-cunoscută și cu autoritate în acest sector.

Search Engine Land a creat un tabel periodic al factorilor de clasare (pe care îl actualizează periodic pe măsură ce Google își actualizează algoritmul).

Alegerea cuvintelor cheie

Această fază este fundamentală, orice activitate SEO se dovedește a fi lipsită de sens dacă nu se efectuează mai întâi o analiză precisă a cuvintelor cheie (KEYWORD) de ales pentru campania ta. Pentru succesul unei campanii SEO este indicat să selectezi cuvinte cheie care nu sunt prea generice, întrucât ar rezulta foarte dificil sau chiar imposibil să se obțină rezultate bune în timp util, dar nu prea specific, întrucât, dacă sunt puțin căutate, generează, în consecință, puțin sau deloc trafic pe site.

SEO a codului HTML

Fiecare site web este alcătuit dintr-un cod sursă HTML care este citit de browser (Internet Explorer, Firefox, Safari, Chrome etc.) și prezintă site-ul în modul în care îl vedem noi. Optimizarea codului este deci activitatea de optimizare a părților „invizibile” pentru utilizator, dar care afectează clasamentul site-ului. De o importanță deosebită sunt unele etichete ( tag) care formează codul, precum eticheta de titlu ( tag title) – care poate fi vizibilă în partea de sus a browserului atunci când deschidem o pagină web și în SERP-ul legat de pagina noastră – care servește la specificarea titlului de o anumită pagină…

Optimizarea conținutului

Conținutul este de fapt cea mai importantă parte a SEO, de fapt motoarele de căutare avansate, precum Google, sunt capabile să citească conținutul textual al unui document, „înțelegându-i sensul” și atribuind un scor de calitate și relevanță interogărilor. Importanța creării de conținut de calitate este exemplificată de binecunoscuta mantra SEO „Content is King”- (Conținutul este Rege):  frază atribuită lui Bill Gates.

WordPress SEO

WordPress este unul dintre cele mai cunoscute și mai populare CMS-uri open source (gratuite). Crearea site-urilor folosind această platformă este destul de simplă, în timp ce optimizarea acesteia poate fi uneori dificilă. WordPress este deja în sine un instrument bun (mulțumită și naturii sale de blog) pentru a face SEO, dar este posibil să transformăm acel „bun” în „excelent” datorită adăugării unor plug-in-uri (accesorii) specifice. Un plugin SEO grozav pentru WordPress (cel pe care îl folosesc) se numește WordPress SEO by Yoast și vă permite să gestionați multe aspecte importante (metatag, sitemap, robots.txt etc.).

In concluzie

Mai bine să aprinzi o lumânare decât să blestemi întunericul. Cu acest proverb chinezesc străvechi am putea rezuma toată importanța muncii de poziționare în clasamentul motoarelor de căutare (S.E.O. este un acronim englezesc  de la Search Engine Optimization, tradus literal: „Optimizare pentru Motoarele de Căutare). Google  este unul dintre cele mai bune și mai de încredere instrumente pentru început.

P.S.- Când începi ceva este întotdeauna complicat dar dacă ai o metodă, chiar dacă este rudimentară, obții rezultate excelente. Trebuie doar să înțelegeți că pentru fiecare conținut pe care îl creați, trebuie să petreceți de 5 ori mai mult timp promovând acest conținut. Numai așa vei putea extinde din ce în ce mai mult audiența site-lui tău.

Contactați-mă

... pentru a-mi spune despre proiectul dvs. Dacă serviciile mele sunt în concordanță cu ceea ce căutați, vom stabili un apel de informare pentru a înțelege mai bine cum vă pot ajuta să vă dezvoltați ideea!

Andrei Constantin

WEB & GRAPHIC DESIGNER FREELANCE

GL / GL - Lucrez si de la distanță !

(+40) 0746601829