User Experience (UX )

Web Marketing

Vizual Design

Care sunt regulile de urmat pentru a îmbunătăți experiența utilizatorului ?

 

Atunci când utilizatorii se găsesc în fața unui site web, efectuează diverse acțiuni care sunt decisive. Din acest motiv, este deci important să cunoaștem citeva reguli pentru a garanta Experiența utilizatorului în design web.

Jon Yablonski, lider de design Vectorform, a creat site-ul web Laws of UX care este prezentat ca un fel de ghid foarte util pentru a ilustra cele șapte reguli care trebuie respectate pentru a îmbunătăți experiența utilizatorului în design web.

Pentru User Experience există reguli care se încadrează în principiile bunului simț. În practică, atunci când numărul de opțiuni puse la dispoziție utilizatorului crește, timpul necesar pentru a face o alegere va crește și el. Acesta este perceput ca un aspect foarte important deoarece pentru utilizatori designul trebuie să fie foarte simplu și, prin urmare, nu trebuie complicat pentru navigarea lor. Atunci când utilizatorii se trezesc nevoiți să se gândească mult timp la numeroasele decizii de luat, șansele de abandon cresc.

De obicei utilizatorului i se oferă posibilitatea de a alege între două opțiuni, cum ar fi clic pe un anumit link, merge înainte sau înapoi. Atunci când alegerea implică mai puține elemente, utilizatorii simt că pot lua o decizie rapid, permițând astfel interacțiunii să continue.

O alta regulă a Experienței utilizatorului în design web este legată de principiul familiarității deja cunoscut în psihologie. Acest concept nu este altceva decât „fenomenul prin care oamenii tind să dezvolte o preferință pentru lucrurile cu care sunt deja familiarizați”.

Această regulă se aplică perfect și pentru designul unui site web. De altfel, utilizatorii sunt deja atrași de o serie de modele consacrate atât pentru funcționarea cât și pentru aspectul lor. Toate acestea, insa, nu sunt foarte acceptate de creativi pentru ca acestia sustin ca aceasta idee poate duce la crearea unei serii de site-uri cu aspect asemanator. Principiul familiarității ia ca punct de plecare unele modele:

Organizarea și funcționarea trebuie să fie similare cu alte site-uri web;
Într-un proiect trebuie folosite modele și acțiuni coerente;
Nu este întotdeauna necesar să veniți cu noi proiecte de design pentru a le face eficiente.

Principiul briciului lui Occam, ne învață că cea mai simplă soluție este întotdeauna cea mai bună. Acest principiu poate fi aplicat și în design, unde minimalismul, designul plat și materialul reprezintă o abordare mai puțin constructivă pentru construirea de site-uri web și aplicații.

Principiul aparatului de ras Occam se bazeaza pe regula ca cu cat solutiile sunt mai simple, cu atat este mai usor sa gasesti si sa intelegi aspectele mai complexe. Din acest motiv atunci când studiezi designul unui site web este indicat să nu te gândești prea mult la el.

De fapt, pagina de start a unui site nu trebuie să fie plină de elemente, ci mai degrabă acestea trebuie încorporate astfel încât să nu concureze între ele. Fiecare pagină a unui site trebuie să poată oferi utilizatorilor atât un lucru la care să se gândească, cât și un lucru de făcut. De exemplu, Interaction Design Foundation se bazează pe un studiu de caz ipotetic despre cum să selectăm toate elementele care trebuie să fie prezente într-un proiect și să le prezinte utilizatorilor cu o soluție foarte simplă. Printre soluții se numără spațiul acordat elementelor, dar și culorile care ajută utilizatorii să se orienteze în design.

În realitate, regula lui Miller este în discuție puternică, deoarece pleacă de la conceptul că numărul de lucruri pe care o persoană le poate aminti este de șapte, în timp ce utilizatorii își amintesc doar blocuri de informații. Acest principiu conduce apoi la aplicarea în care atât elementele vizuale, cât și informațiile sunt grupate în grupuri mici egale. Acestea funcționează împreună cu scopul de a maximiza capacitatea utilizatorilor de a-și aminti conținutul. Cu cât aceste piese sunt mai ușor de înțeles de către utilizatori, cu atât site-ul va fi mai eficient. De fapt, trebuie să plecăm de la presupunerea că este dificil să ne amintim prea multe lucruri în același timp și din acest motiv este necesar să nu supraîncărcăm utilizatorii.
Persoana trebuie să fie capabilă să interacționeze și să aprecieze designul unui site fără să se gândească la cum să-l folosească sau cum arată. Această teorie se încadrează sub principiul designului invizibil. De fapt, acest lucru trebuie să mulțumească utilizatorii care îl urmăresc, dar în același timp nu știu de ce.

Acest concept nu poate fi înțeles de toți cei care lucrează în domeniul creativ deoarece sunt obișnuiți să vadă toate detaliile și, de asemenea, să înțeleagă modul în care funcționează. Pentru a înțelege cât de clar este designul unui site, este necesar să ne bazăm pe aspectul grafic, cerând experților să interacționeze cu conceptele de design. Scopul este de a pune mai multe întrebări în fața designului, cum ar fi: este o provocare să-l înțelegi? Ce acțiuni vrei să fac? Site-ul este asemănător cu modelele existente și își atinge obiectivele? A putea răspunde la toate aceste întrebări ajută la descifrarea vizibilității designului și, dacă este necesar, a modului de intervenție pentru a-l face mai utilizabil și fără întreruperi.

Web Marketing

Înainte de a începe constructia, ne punem o infinitate de întrebări care iau în considerare întregul spectru al marketingului: ținta, propunerea de valoare, povestea. Abia odată ce ai povestea pe care compania vrea să o spună, începe proiectul vizual.

Care sunt criteriile unui site pentru a fi funcțional ?

5 Secunde

Mesaje scurte

Apel la acțiune

Actualizări

Social Media

Web 2.0

SEO

Fonturile

Responsive web design (RWD)

Este imposibil astăzi să vă gândiți să faceți un site web vizibil doar de pe computere desktop. Cea mai mare parte a traficului către site-uri astăzi provine de pe smartphone-uri și tablete, așa cum demonstrează faptul că Google este primul care recompensează site-urile „compatibile cu dispozitivele mobile”. Dezvoltarea site-ului responsive are loc în așa fel încât să asigure o vizualizare optimă pe mai multe dispozitive.

Concluzie

Marketingul web a devenit atât de invaziv în toate activitățile online, încât „realizarea unui site web” nu mai este pentru tocilari sau graficieni improvizați. Variabilele de calculat sunt multe și proiectele grafice nu pot fi alese ca într-un pachet de cărți. Este mai mult ca un plan de afaceri: lucrezi împreună pentru a-l construi, iar rezultatul final este exact ceea ce descrie cel mai bine afacerea ta.

Principiile designului vizual

90% din informațiile transmise creierului sunt vizuale.

Oricare site web, aplicație sau produs digital...
este construit din anumite elemente cu aspect vizual. Acestea sunt, de exemplu, fonturi, linii, forme, culori etc. Elementele de bază ale unui site web. Principiile designului vizual dau sens acestor elemente prin definirea unei anumite structuri.
Ierarhia ...
vizuală în design grafic este modul în care aranjam toate diferitele elemente grafice ale compoziției și creăm o ordine vizuală în funcție de importanța lor, cea mai importantă informație fiind prima pe care o vedem în design.
Timpul mediu...
pe care oamenii îl petrec privind orice desen sau compoziție grafică este de 8 secunde, de aceea este importantă ierarhia vizuală, trebuie să avem în vedere acest timp atunci când creăm un desen prin structurarea corectă a tuturor elementelor.

Deci... citeva reguli de baza.

Culoare și contrast
Culoarea este unul dintre elementele cheie ale designului grafic. Apropo de ierarhia vizuală, culoarea și contrastul sunt folosite într-o compoziție de design pentru a ghida atenția observatorului către elemente grafice specifice, prin palete de culori contrastante, unde cele mai importante elemente folosesc culori mai strălucitoare.
Un alt principiu al designului vizual este contrastul. De cele mai multe ori, utilizarea contrastului este ideală atunci când doriți să comunicați că diferitele elemente aparțin unor categorii diferite. În acest fel, utilizatorul știe imediat ce elemente sunt legate între ele, deoarece contrastul creează o distincție eminentă între ele. Există multe modalități de a încorpora contrastul în site-ul dvs. web; contrastul de culoare este un bun exemplu. De exemplu, puteți avea un site web alb-negru cu o pată de roșu aici și acolo pentru a indica semnificația. În acest fel, nu trebuie să vă faceți griji cu privire la plasarea elementului roșu, deoarece contrastul va face treaba.
Contrastul înseamnă diferențierea unui element de altul. Se poate face în mai multe moduri în afară de utilizarea culorilor contrastante. Se poate face folosind text complet diferit, folosind dimensiuni diferite. Se face în principal pentru a atrage atenția cititorului sau pentru a se concentra pe ceva la fel de important precum butonul „cumpără”. Dacă doriți, puteți citi articolul despre culori aici .
Dimensiunea și scara
În designul grafic, scara și proporția, ca elemente de design, se referă la dimensiunea unui grafic în raport cu un alt element. Dimensiunea și scara sunt unul dintre principiile fundamentale ale designului grafic și pot influența semnificația designului dvs., ele pot ajuta observatorul să identifice cu ușurință cele mai importante elemente ale designului dvs. și să se concentreze pe informațiile principale.
Cu cât aspectul este mai mare, cu atât captează mai repede atenția utilizatorului. Dacă totul contează?!?  Dacă toate elementele au aceeași dimensiune, nimic nu iese în evidență și utilizatorul dvs. va fi doar confuz. 
Ierarhia
Ierarhia tipografică în proiectarea grafică este un sistem folosit pentru organizarea vizuală a ordinii de importanță a informațiilor prezentate în desen, folosind tipografia, unde titlul va fi elementul cel mai important și va fi mai mare decât corpul textului, acesta va ajuta privitorul să identifice cu ușurință subiectul principal al desenului
Proximitatea
Este vorba despre arătarea spațiilor vizuale pentru a arăta relația dintre conținuturi. Regulile de proximitate în ierarhia vizuală spun că lucrurile care sunt legate trebuie să fie mai aproape unele de altele, lucrurile care nu au nicio legătură între ele ar trebui să fie plasate mai departe unele de altele. 
Spațierea
Spațierea în ierarhia vizuală este o tehnică comună a designerilor și este folosită pentru a oferi tuturor elementelor grafice din design mai mult spațiu de respirație, acest lucru va face mai ușor pentru vizualizator să identifice toate obiectele din design și să le ordoneze după importanță.
Linii de conducere
Liniile în design grafic sunt unul dintre elementele grafice de bază și sunt semne folosite pentru a conecta două puncte diferite, în ierarhia vizuală folosim linii conductoare în design pentru a direcționa privirea observatorului și a-i controla atenția folosind linii. 
Perspectiva
Perspectiva în designul grafic se referă la efectul tridimensional dat unei imagini plane ca compoziție de design, iar designerii pot folosi această tehnică pentru a crea o iluzie de profunzime. În ierarhia vizuală, obiectele cele mai apropiate de tine îți ghidează atenția.
Alinierea
Alinierea în designul grafic se referă la plasarea elementelor grafice și a textului pe o pagină care se aliniază cu compoziția dvs. Alinierea vă ajută să vă organizați elementele de design și să creați o conexiune vizuală, facilitează observatorului identificarea celor mai importante informații și îmbunătățește lizibilitatea acestora.
Am văzut importanța alinierii în toate aspectele vieții noastre. Fie că este vorba despre structuri arhitecturale, îmbrăcăminte, amenajarea camerei, afișarea alimentelor, designul hardware sau designul aspectului, despre care vorbim aici. Alinierea oferă designului tău un aspect senin și îmbunătățește lizibilitatea paginii. Acest lucru ajută și la gruparea logică a textului pentru a sublinia ierarhia elementelor. Cel mai important și mai ușor mod de a urma această regulă este să fii consecvent..
Repetiţia
Un proces de repetare a diferitelor elemente grafice și plasare pentru a oferi un aspect mai unitar și pentru a adăuga mai multă consistență designului dvs. Putem folosi o paletă de culori pentru a folosi culori în toate locurile din aspectul nostru. De asemenea, putem folosi un anumit antet sau stiluri de text pentru a crea un tip de conținut similar. Acest lucru facilitează, de asemenea, viața cititorului..
Spațiu liber (alb).
Spațiile albe sai libere nu sunt chiar spații de culoare albă. Sunt doar spațiul de pe pânză în care nu există niciun element. Spațiile albe, numite uneori și spații negative, ajută designerii să sublinieze informațiile importante și să separe diferite tipuri de informații în același timp. Spațiul alb este unul dintre cele mai importante și fundamentale principii de proiectare. Spațiile albe pot decongestiona elementul și pot oferi spațiu de aer liber.
– În acest articol v-am arătat principiile esențiale ale designului vizual
pentru a crea un site web eficient din punct de vedere grafic. Daca vrei sa imi ceri sfaturi cu privire la designul vizual al site-ului tau ma poti CONTACTA aici.

Contactați-mă

... pentru a-mi spune despre proiectul dvs. Dacă serviciile mele sunt în concordanță cu ceea ce căutați, vom stabili un apel de informare pentru a înțelege mai bine cum vă pot ajuta să vă dezvoltați ideea!

Andrei Constantin

WEB & GRAPHIC DESIGNER FREELANCE

GL / GL - Lucrez si de la distanță !

(+40) 0746601829